点评:We wouden een dag iets anders dan de stad en besloten om naar het stadsbos te gaan. Dit bos ligt op 10 minuten met de auto van het Centrum. Ik denk ergens tussen de 3 en 6 kilometer.
Parkeren kan op de parkeerplaats, we hebben na een wandeling met koffie €1,- betaald. Parkeren is er dus niet duur.
Na de parking loop je eerst door een aangelegd park vol met speeltuintjes, tafels, bbq plekken. Echt voor gezinnen en dat is te merken. Schreeuwende kinderen, stepjes, fietsers, gillende en krijsende kinderen.... pffffffffffff geen rust.
Dan gaan we snel omhoog het bos is. We hebben een route ontdekt. Al snel is het helemaal stil. We gaan over een pad omhoog het bos in. Dan lopen we langs de bosrand en hebben hier en daar uitzicht over de buitenwijken van Bratislava. Dan weer wat hoger het bos in. We komen op een grote weide met een soort picknick gebouw. Hier houden we pauze om wat te eten en drinken. Het is er heerlijk rustig.
Dan langzaam verder en we dalen af. Na ongeveer 6 kilometer komen we weer in het park.
We besluiten om hier bij een koffietentje wat te drinken. Ze hebben er drankjes, eten...na 50 (!!!) minuten in de rij eindelijk ons drinken.
We zitten goed. MAar er komen steeds meer ouders met huilende baby's, schreeuwende kinderen. FFietsers, rook, sigaretten...... op de weide zaten we rustiger. We besluiten om terug naar de auto te gaan.
Het bos is mooi en lekker stil en relaxed wandelen. We hebben zelfs een hert gezien. Maar het park is voor ons te druk.
翻译:我们想找个地方远离城市的喧嚣,于是决定去城市森林走走。这片森林离市中心只有十分钟车程,大概在三到六公里之间。
你可以把车停在停车场;我们走了走,喝了杯咖啡,停车费才一欧元。所以,那里的停车费并不贵。
穿过停车场后,首先要经过一个景观优美的公园,里面有很多游乐场、桌椅和烧烤区。这里很适合家庭游玩,这一点显而易见。孩子们的尖叫声、滑板车、自行车,还有孩子们此起彼伏的尖叫声……真是吵得要命,一点儿安静都没有。
然后我们迅速地往山上走,进入森林。我们找到了一条小路。很快,周围就安静了下来。我们沿着一条小路走进森林。然后我们沿着森林边缘走,不时能看到布拉迪斯拉发郊区的景色。之后我们又往森林深处走。我们来到了一片很大的草地,草地上有一座类似野餐亭的建筑。我们在这里休息,吃点东西,喝点饮料。那里真是静谧极了。
然后我们继续缓缓下山。大约走了6公里后,我们回到了公园。
我们决定在附近的咖啡馆喝点东西。那里有饮料和食物……排了50分钟的队后,我们终于拿到了饮料。
我们舒舒服服地坐了下来。但越来越多的父母带着哭闹的婴儿和尖叫的孩子来了。骑自行车的人、烟雾、香烟……我们在草地上的时候都觉得安静。我们决定返回车里。
森林很美,很宜人,也很安静,适合散步。我们甚至还看到了一只鹿。但公园对我们来说太拥挤了。